keskiviikkona, helmikuuta 02, 2011

tänään

Olen kärsinyt aamulla unisuudesta,
lapsetkin piti herättää,
aamu tuli liian varhain.

Keitin kattilallisen puuroa,
minulle sitä ei riittänyt.
Söin mysliä.

Päätin etten kampaile hiuksiani sen kummemmin,
olen vain kotona
ja ulkona käytän uutta pipoani.

Olen istunut monta kertaa kutomaan.
Samalla muistaen jonkin tähdellisen puuhan toisaalla.

Koululaispoikastani olen pitänyt silmällä,
raukka flunssainen.

Olen katsellut ja kuunnellut mitenkä lumet lentävät.
Valuvat tuhatta ja sataa katolta alas,
onneksi ilman tikapuita.

Olen käynyt kellarissa ihailemassa ja huokailemassa.
Siellä odottaa uutta ja paljon vanhaa,
epätoivoistakin  järjestelyä.

Heittäydyin vähän villiksi.
Kävin veikkauksen sivuilla ja tuhlasin 3,80euroa.

Olen kuorinut omenoita ja päärynöitä 
ja pari banaaniakin.
"omenaan sitten se reikä keskelle kans"
Hedelmät on tervellisiä.


Tänään olen tilannut netistä kuusi kiloa styroks-kuulia
sekä kilon pesupähkinöitä.
Molemmat kulkee matkahuollon kautta.


Ei pöllömpi päivä.
Nyt istun taas
ja aion kohta kutoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti