perjantaina, helmikuuta 13, 2015

kriteereitä



Tämän sain eilen luettua.
Valitsin kirjan jännittävältä näyttävän kannen perusteella.
Joku oli tuonut sen tarpeettomana kirpputorille. 
Jäin kantta tuijottamaan vielä kirjan luettuani,
sisältö on siitä luettavissa.

Minä olen sellainen sekakäyttäjä.
Välillä siirappia, sitten karmaisevia kohtaloita.
Jotain syvällisempää väliin.
Tykkään tarinoista jotka avautuvat kuin lankakerä,
pikkuhiljaa.
Tämäkin oli sellainen.
Taidokas ja koskettava.
Tykkään sanoilla leikkimisestä.

Lomamatkalla luin pokkarin;
Tuomas Kyrön Liitto.
Se oli aivan toisenlainen kuin takakannen perusteella ajattelin.
Ehkä valintaani vaikutti innokas myyjä,
joka ehti esitellä lähes kaikki hyllyn kirjat.
Paitsi tämän kyseisen,
siksi valitsin sen.
Niin ja tykkäsin kannen ristipistosydämestä.
 

2 kommenttia:

  1. Mulla ei ole tällä hetkellä kirjaa jota iltaisin lukea ja se vaivaa mua. TYkkään lukea iltaisin sängyssä juuri ennen nukkumaan menoa. Muutama sivu ja uni tulee kivasti :) En vain keksi mitähän lukisin seuraavaksi. Ilta lukemiseni ei saa olla liian raskasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samalla kuviolla mennään täällä. Iltatoimia ja kutomista ja sitten hetki lukemista ennen unta. Raskasta ei jaksa,siksi nyt aloitin Pirjo Rissasen Kevätniemi -pokkarin (sis.3kirjaa). Olen kirjat kyllä joskus lukenut mutta siitä on jo aikaa. Tässä yritin iltalukemisena lukea Marko Kilpeä, mutta kävi liian ahdistavaksi... liian raadollista todellisuutta :-(

      Poista