keskiviikkona, maaliskuuta 26, 2014

keltaisen hyökkäys

 
 

Olenkin kertonut haksahtaneeni punaiseen emaliin.
En yhtään ymmärrä mistä nuo keltaiset ovat tulleet.
Eihän keväällä voi ohittaa,
keltaista. 

Tuo keltainen vati ei ole oikein paikkaansa löytänyt.
Ehkä sinne voisi istuttaa jotain vihreää?
Tänään siirsin sen verannalle,
jossa alkoi tuntumaan kevät.

Se on sellaista kun patterin saa sammuttaa päiväksi,
aurinko hoitaa homman.

Tänään aloitin talvivarusteiden kuorimisen,
pesin ikkunat ja toimme sohvan.
Sohva tarvitsee uutta väriä,
eiköhän se muuten joukkoon sulaudu.
Siitä saapi vaikka retkipaikan lapsille,
vuodesohva kun on. 
Sohvalla on kiva istuskella päiväkahveilla
ja siitä tulikin aasinsiltana mieleeni,
taidan tarvita ruusukuppeja.

Minä kun en mitään kerää,
nuo kahvikupit vaan sopivat niin kivasti tuonne ikkunalaudalle. 

Räsymatot odottavat vielä tovin sohvan alla,
iso villainen kurasyöppö hoitakoon homman vielä lähiviikot. 
 
 

3 kommenttia:

  1. Voi, sinä olet saanut jo ikkunat pestyä! Mä olen vasta ajattelulinjalla. Ja olen kyllä etsinyt ikkunanpesu välineet esille. Vielä kun saisi aikaiseksi..

    VastaaPoista
  2. eheeei, olen vasta alkutaipaleella. Ihan viisataaakuusikkunaaa ei sentään enää ole jäljellä :-)

    VastaaPoista
  3. minä en aio ikkunoita pestäkään ennenku toukokuulla vasta,lähellä olevan tehtaan savut noettaa ne aika äkkiä vielä näillä pakkas-keleillä.

    VastaaPoista